torsdag 20 oktober 2011

Vanishing on 7th street (2010)



Detroit drabbas av strömavbrott och folk försvinner spårlöst, kvar finns bara det dom hade på sig. Luke, Paul, James och Rosemary klarar sig allihop och tre dagar senare stöter de på varandra i en kvarterspub. De har alla lärt sig att för att inte bli tagen av Skuggorna måste man ha ljus, men dagarna blir allt kortare och energikällor som batterier och generatorer tappar kraft fortare än dom borde. Det gäller nu för de fyra att försöka överleva trots att deras ljuskällor håller på att sina oroväckande fort.

Första halvan av den här filmen är bra. Jag tyckte det var härligt att följa karaktärerna när skuggorna kröp närmre och spänningen steg. Men sen kändes det som att det var dags för mig som tittare att få veta mer om mysteriet. Paul talar om ön Roanoke och dess öde; hur en hel koloni med Engelsmän försvann spårlöst på 1500-talet och ordet ”croatoan” fanns inristat i en stolpe. Men sen tar det slut på förklaringar och karaktärerna fortsätter att irra runt i jakt på ljus.
Slutet var en total besvikelse för mig och jag blev faktiskt arg på hela filmen som lurat mig att sitta och titta och tycka den var bra för att sen kasta en totalt värdelös upplösning i ansiktet på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar