söndag 16 oktober 2011

Splinter (2008)



Polly och Seth blir efter ett misslyckat campingförsök kidnappade av Dennis och Lacey som är på flykt undan lagen. När bilen överhettas stannar de på en enslig bensinmack där allt inte står rätt till.
De blir överfallna av ett vidrigt monster och måste arbeta tillsammans för att överleva.

Splinter förvånade mig med bra skådespelare, bra karaktärer och bra monster. Jag förväntade mig verkligen ingenting när jag satte mig för att se den. Döm om min förvåning när det under första minuterna visas en äcklig, taggig sak som överfaller en intet ont anande mackägare, och det ser inte B ut! Därifrån blir det bara bättre, monstren är rent vidriga och den relativt enkla handlingen fungerar utmärkt i sammanhanget. Det behöver inte vara mer komplicerat än så, om man har farliga skräckelkottar utanför knuten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar