onsdag 1 februari 2012

En liten varning. Eller två.



 Efter att ha sett den inte allt för bra filmen Rest Stop satte jag mig för att se Carny från 2009. Jag hade absolut inte höga förväntningar men den lyckades ändå vara sämre än jag trodde att den skulle vara. Jag somnade efter kanske halva filmen och gjorde så utan dåligt samvete. I vanliga fall brukar man ju kämpa emot när ögonlocken vill slutas men den här gången lät jag det ske. Det jag hann se var att en extremt liten småstad får besök av en omkringresande karneval där de har en freakshow. De har just köpt in ett nytt freak i form av en flygande demon som inte går att söva. Naturligtvis slipper den lös och dödar folk medan poliserna gör sitt absolut värsta för att hantera situationen.


 

Dagen efter är det åter igen dags för en film, denna gång 2012: Ice Age. Det här är inte en uppföljare på Ice Age som utspelar sig i nutid, vilket är synd för det hade säkert varit bättre. Istället handlar det om en glaciär som sprängs och glider söderut i 200 mph och mejar ner allt i sin väg. Saken är den att filmen verkar ha haft noll budget för skådespelarna är urdåliga, specialeffekterna suger och handlingen är knäpp. En av karaktärerna ser konstant förolämpad ut och flygplan sprängs om de läcker bränsle på snö. Jag höll mig däremot vaken under filmen eftersom den var så pass dålig att jag förstummad ändå fann mig själv smått road.

Vill ni ha ett sömnpiller eller två kan ni se dem, annars föreslår jag att ni sysselsätter er med att titta på när ert hår växer för det är roligare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar