fredag 17 februari 2012

Remakes del 2


Troll Hunter


Här vill jag bara skratta. Filmen var knappt ett halvår gammal när rättigheterna till den köptes upp och folk började fila på ett manus anpassat för Amerika. Lycka till att få rätt känsla, skönhet och humor. Den Norska trollkulturen saknar motstycke i Amerika och förlorar på så sätt all charm och trovärdighet. Ser inte fram emot 2014 då den planeras släppas.

Poltergeist



Under 2013 ska vi alltså få se Poltergeist i nytappning. Det finns inte mycket information ute ännu men jag är skeptisk. Troligtvis för att jag tycker att originalet håller än idag och är så svinigt bra. 
Däremot gillar jag den här typen av film otroligt mycket så jag kommer att hoppas på det bästa och sätta mig och se den ändå.


Carrie



Originalet från 1976 tycker jag fungerar än idag. Sissy Spacek gör rollen som Carrie väldigt bra och trovärdigt. Min oro är att de nu kommer att ta någon hollywoodsnygging och fula ner henne med tjocka glasögon och hängselbyxor, som de har en tendens att göra, istället för att ta den mer alldagliga flickan som faktiskt skulle göra karaktären rättvisa. Den här filmen känner jag faktiskt inte det minsta behovet att se. Så då spelar det ingen roll att jag inte har någon aning om när de tänker klämma ur sig den på bio alt direkt till dvd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar