tisdag 27 mars 2012

Grave Encounters (2011)



Ett TV-team låter sig låsas in i ett övergivet mentalsjukhus för att filma det senaste avsnittet i deras TV-serie om det övernaturliga. I början är det mest påhitt och ljug men snart inser de att de inte är ensamma därinne.

I början av filmen kände jag att alla karaktärer utom en var irriterande, löjliga och troligtvis skulle förtjäna det som väntade dem. Men ju längre av filmen som gick desto mer började jag sympatisera med dem och känna mig illa till mods. Jag är inte ett fan av hand- och övervakningskamerafilmer, men på sistone finns det flera som faktiskt stått ut och förvånat mig genom att vara riktigt bra, och framförallt läskiga. Grave Encounters är inte bland de bästa filmerna i genren men inte heller den sämsta. Den hade några scener som var riktigt läskiga och några som var rätt fåniga. Men om man är på rätt humör och dämpar belysningen så kan nog den här filmen klara av att ge en lite rysningar. 


 Läskig

Fånig

Riktigt bajsa-i-byxan-läskig. Någon dök för djupt i brunkrämen.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar