onsdag 23 november 2011

Hälsenor



Det går rykten att Paramount Pictures ska göra en remake av Jurkyrkogården. Själv gillar jag originalet men man får väl se vad de gör av det hela.
Som tonåring var jag mörkrädd och såg otäcka filmer med skräckblandad förtjusning. Jag tror att de blev så mycket bättre eftersom jag blev riktigt skraj. Jag klarade inte heller av att se scener där de skar i folk. Innan jag såg Jurkyrkogården så berättade bland annat storebror om filmen och jag hakade upp mig på en specifik scen; nämligen den där pojken ligger under sängen och skär av gubbens hälsena. När jag sedan såg filmen så blundade jag hårt och vägrade titta. Jag har sedan dess sett filmen många gånger men jag har ännu inte sett hälsenan bli avskuren. Idag skulle jag klara av att se det, men det känns bra att bli påmind om en tid då man faktiskt inte var relativt avtrubbad som man är nu. Saker kan fortfarande vara äckliga och vidriga men inte på samma sätt som när jag var mindre. Jag har fortfarande en hälsosam rädsla för mörker, men det är inte lika illa som när jag var liten. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar