lördag 5 maj 2012

Remakes del 6

The Host


The Host (Gwoemul) är en Sydkoreansk favoritfilm. Den handlar om en konstig och lätt dysfunktionell familj som svetsas samman när tonårsdottern blir kidnappad av ett enormt, muterat sjömonster. Filmen är härligt knasig och förvånansvärt snyggt gjord med några riktigt spännande scener. Personligen tror jag att en remake av denna inte kommer att kunna behålla samma charm, utan jag rekommenderar alla att se originalet. Men se till att ni ser den med originalspråket också för dubbningen till engelska är helt värdelös. Jag har fortfarande svårt att förstå hur någon kan vilja se saker dubbade bara för att de är för lata för att läsa undertexter. Skulle det hända att Sverige började dubba allt till svenska med Mikael Persbrandt som alla manliga röster (faktisk mardröm) skulle jag nog sprängas. 


Det man vet om remaken än så länge är att Universal Pictures har köpt rättigheterna och verkar ha en producent klar; Gore Verbinski (har regisserat Pirates filmerna, Rango etc) och regissören Fredrik Bond (som inte verkar gjort mycket alls tidigare). Mycket mer vet jag inte i nuläget annat än att om man googlar The Host får man upp massa fan art från folk som gjort egna dvd-omslag och affischer till filmatiseringen av Stephenie Meyers bok The Host.

Precis som med mycket annat är det väl bara att vänta och se vad som händer.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar