fredag 26 april 2013

Död Snö 2 på gång


Nazister OCH zombies. Ultimat ondska.
 En av mina favoriter när det kommer till zombiefilmer är norska Död Snö från 2009. Den har humor, nazistzombies och bra karaktärer. Det är en film jag rekommenderar alla att se. Nu har Tommy Wirkola som låg bakom den första att ta sig an del två. Han har ju nyligen varit i USA och gjort sig ett namn med Hansel & Gretel: Witch Hunters. Han hoppas väl på en bredare, amerikansk publik i och med det så Död snö 2 kommer att spelas in både på norska och engelska och har en klatschig engelsk titel; Dead Snow - War of the Dead.

Vegar Hoel får döda fler zombies i uppföljaren

Vi kommer att få följa den enda överlevaren från Död snö som möter en ännu större arme av zombies. Han får hjälp av amerikanska zombiejägare som kallar sig Zombie Squad.
Filmen utlovas vara större, mer skrämmande, roligare, med mer action och äckel än sin föregångare.

En uppföljare till Död snö var nog det sista jag förväntade mig, men eftersom den är här måste jag ju ta mig en funderare. Jag är lite tveksam till att den kan leva upp till ettan då den i mitt tycke är perfekt. Men man vill ju i alla fall försöka vara en optimist så jag håller tummarna för att det blir en kanonrulle.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar