måndag 11 februari 2013

Slugs (1988)

Slugs på IMDb

I en lugn småstad börjar folk helt plötsligt dö till höger och vänster, på väldigt konstiga sätt. Alla står handfallna och förstår inte vad som pågår. När Mike Brady blir biten av en snigel i sin frus trädgård börjar han misstänka att allt inte står rätt till med de små krypen. Nästan alla fnyser åt hans teori att sniglarna skulle ligga bakom det hela, men de får snart erfara att svarta slemsnören kan vara farligare än man tror.




 

När jag var ung såg jag en skräckfilm om sniglar som jag då tyckte var riktigt bra. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad den heter eller vad den handlade om (förutom sniglar). Så när jag stötte på filmen Slugs var jag tvungen att kolla om det var min efterlängtade snigelfilm. Det var det inte. Tyvärr var den riktigt dålig också. Skådespelarna är så dåliga att sniglarnas prestationer är värda en Oscar i jämförelse. Filmen är oengagerande och man väntar bara på att folk ska bli snigelmat så det i alla fall händer något visuellt, för trots att det är en skitfilm så är sniglar fortfarande slemmiga och när de dessutom gör att folk smälter så blir det helt enkelt äckligt. Tur det för annars hade filmen inte haft något existensberättigande över huvud taget.

Jag hoppas jag kan glömma denna film och istället snubbla över mina minnens bra snigelfilm inom en snar framtid. Synd bara att det enda jag kommer ihåg är att sniglarna hoppar och siktar in sig på sina offers munnar för att hamna inuti dem, så några i filmen eltejpar sina trutar så de inte ska bli snigelvärdar. Låter det bekant för någon får man gärna upplysa mig om vad den (förhoppningsvis) BRA snigelfilmen heter! (Nej, det är inte Slither. Den är för ny.)



2 kommentarer:

  1. En film om sniglar låter äckligt som det redan är. Hoppas du hittar den filmen du letar efter :)

    SvaraRadera
  2. Jo, du har rätt i att alla filmer om sniglar nog är äckliga. :)Och jag har ännu inte hittat "min" snigelfilm.

    SvaraRadera