torsdag 25 oktober 2012

Evil Dead - funderingar om en remake

Som jag redan nämnt tidigare i inlägget Remakes del 3 är det en ny Evil Dead på gång. Och inte den uppföljare jag hela tiden hoppats på utan en remake. Nu har det gått ett tag till och en trailer finns ute. Risken finns att jag måste ändra åsikt och kanske tycka att den ändå ser lite lovande ut.



Men den hade varit mer lovande om den inte varit en Remake. Sam Raimi och Bruce Campbell är båda producenter för denna nya tolkning och har ju gett sitt medgivande till den, men fortfarande.. att de känner att Evil Dead hade kunnat göras så mycket bättre tycker jag inte berättigar en remake.

Ja.. jag är fortfarande sur för att det inte blev en Evil Dead 4. Och surare blir jag när jag ser trailern ovan och ser att den ju faktiskt ser intressant ut. Jag får helt enkelt vänta tills den kommer ut, se den och sedan bestämma mig, för just nu kan jag faktiskt inte avgöra om det är bajs eller najs.

Nedan finns ett klipp från New York Comic Con där Bruce Campbell, regissören Fede Alvarez och skådisen Jane Levy pratar om filmen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar